آب و فاضلاب

وبلاگی برای یاری همه متخصصین و دانشجویان صنعت آب و فاضلاب

آب و فاضلاب

وبلاگی برای یاری همه متخصصین و دانشجویان صنعت آب و فاضلاب

آب و فاضلاب

در این وبلاگ تلاش می شود به بحث های علمی و عملی و کاربردی صنعت آب و فاضلاب پرداخته شود و همواره همراه دانشجویان و مهندسین و متخصصین آب و فاضلاب باشد. مسایل علمی و اجرایی به روش های گوناگون پاسخ داده خواهد شد. با نظرات و پیشنهادات خود ما را یاری نمایید.
به امید همراهی همه عزیزان.

طبقه بندی موضوعی

لاگون­ها یا برکه ­های تثبیت (فایل doc)

آبفایار | سه شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ب.ظ

تصفیه فاضلاب در برکه­ ها، شاید قدیمی­ترین معنی تصفیه فاضلاب شناخته شده به بشر  است برکه های اکسید،برکه­ ها یا لاگون­های تثبیت نیز نامیده می­شوند و بیشتر در مناطق روستایی کوچک استفاده می­شود جایی که زمین به اندازه کافی در دسترس باشد و ،دارای ارزش نسبتاً پایینی نیز باشد. برکه ­های تثبیت از جمله ساده­ترین سیستم­های تصفیه فاضلاب به شمار می­آیند که در جوامع کوچک و بزرگ به عنوان گزینه­ های اقتصادی و مقرون به صرفه مورد استفاده قرار می­گیرند.

از مزایای آنها می­توان به راندمان بسیار بالا در حذف میکروارگانیسم­های بیماری­زا ، شوک پذیری در مقابل مواد سمی و بارهای آلی و هیدرولیکی اشاره نمود این ویژگی­ها موجب شده است تا جهت تصفیه فاضلاب­های پربار صنعتی، نظیر فاضلاب کشتارگاه­ها، صنایع لبنی و زهاب کشاورزی مورد بهره ­برداری قرار گیرند و پساب آنها به عنوان منبع آب مجددا در صنعت بکار گرفته شود.

برای دانلود کلیک کنید

  • آبفایار

فاضلاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی