آب و فاضلاب

وبلاگی برای یاری همه متخصصین و دانشجویان صنعت آب و فاضلاب

آب و فاضلاب

وبلاگی برای یاری همه متخصصین و دانشجویان صنعت آب و فاضلاب

آب و فاضلاب

در این وبلاگ تلاش می شود به بحث های علمی و عملی و کاربردی صنعت آب و فاضلاب پرداخته شود و همواره همراه دانشجویان و مهندسین و متخصصین آب و فاضلاب باشد. مسایل علمی و اجرایی به روش های گوناگون پاسخ داده خواهد شد. با نظرات و پیشنهادات خود ما را یاری نمایید.
به امید همراهی همه عزیزان.

طبقه بندی موضوعی

پیش بینی تقاضای آب شهری تأثیر بسزایی در برنامه ریزی بهتر منابع آب در مناطق خشک و نیمه خشک که با محدودیت آب روبه رو هستند، دارد. پیش بینی کوتاه مدت تقاضای آب، افق های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه را جهت مدیریت کارای سیستم آبرسانی موجود و پیش بینی بلند مدت تقاضای آب شامل دوره­های زمانی یک تا چند ساله به منظور برنامه ریزی و طراحی شبکه، تأمین منابع آبی جدید و توسعة شبکة آبرسانی موجود، استفاده می­شود. عواملی از قبیل جمعیت، اشتغال، چرخه های اقتصادی، تکنولوژی، اقلیم و آب و هوا، قیمت، و برنامه های حفاظت از آب، تاثیر قابل توجهی در تقاضای آب دارند. انتخاب روش های پیش بینی به پیچیدگی های فنی تحلیلی، منابع اختصاص داده شده به روند پیش بینی و داده های در دسترس بستگی دارد. برخی از روش های پیش بینی عبارتند از روش برون یابی متوسط، تجزیه و تحلیل روند،  صاف کردن نمایی، باکس-جنکینز / ARIMA (یکسان کردن اتورگرسیو میانگین متحرک)، روش رگرسیون چند متغیره و روش های ناپارامتری شامل شبکه های عصبی و سیستم های منطق فازی.

کلیدواژه: پیش بینی آب، تقاضای آب شهری

برای دانلود کلیک کنید

  • آبفایار

آب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی