آب و فاضلاب

وبلاگی برای یاری همه متخصصین و دانشجویان صنعت آب و فاضلاب

آب و فاضلاب

وبلاگی برای یاری همه متخصصین و دانشجویان صنعت آب و فاضلاب

آب و فاضلاب

در این وبلاگ تلاش می شود به بحث های علمی و عملی و کاربردی صنعت آب و فاضلاب پرداخته شود و همواره همراه دانشجویان و مهندسین و متخصصین آب و فاضلاب باشد. مسایل علمی و اجرایی به روش های گوناگون پاسخ داده خواهد شد. با نظرات و پیشنهادات خود ما را یاری نمایید.
به امید همراهی همه عزیزان.

طبقه بندی موضوعی

افزایش تقاضای مداوم برای آب به مقدار کافی، با کیفیت و توزیع زمانی و مکانی مناسب، از یک طرف و افزایش آلاینده ها و آلودگی منابع آب مدیران و برنامه ریزان را بر آن داشته تا برای محافظت از منابع آب و استفاده بهینه از منابع آب را در دستور کار خود قرار دهند. چالش‌های مدیریت آب در دستورکار بالاترین رده‌های تصمیم‌گیری و سیاستگذاری در سطح جهان نظیرسازمان ملل،گردهمایی سران در"ریو دوژانیرو" و "ژوهانسبورگ " قرار گرفته و در کنار آن سال‌های ۲۰۰۵ -۲۰۱۵  به عنوان دهه بین‌المللی آب اعلام شده است. عدم مدیریت بر منابع آب و تغییرات آب و هوایی سبب شده است تا با بحران کمبود آب سالم به طور جدی مواجه شویم.

نیترات شاخص آلودگی باکتریولوژیکی و نفوذ فاضلاب به لایه آیه آبدار می­باشد لذا با پایش این یون و انجام اقدامات پیشگیرانه به جای کلرزنی و گندزدایی می­توان از مشکلات بعدی نظیر ترکیبات جانبی کلر و صرف هزینه­های گزاف جلوگیری کرد.

در این مقاله با بررسی تغییرات غلظت نیترات در طی سال­های 83 تا 86 تاثیر تغییر کاربری کشاورزی به مسکونی و همچنین رشد جمعیت و ورود فاضلاب به آبخوان منطقه اسلامشهر را نشان می­دهد

برای دانلود کلیک کنید

  • آبفایار

آب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی